Sekolah Menengah Teknik Sejingkat

Sekolah Menengah Teknik Sejingkat
 
HomePortalGalleryRegisterLog in

Share | 
 

 guru SMTS didakwa tampar murid

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
AuthorMessage
ckin04
| Special Member |
| Special Member |


Number of posts : 188
Age : 32
Location : kuching, sarawak
Registration date : 2008-04-23

PostSubject: guru SMTS didakwa tampar murid   Thu Apr 24, 2008 10:52 am

Sabah&Sarawak: Guru didakwa tampar murid kena hadir kaunseling

KUCHING: Jabatan Pelajaran Negeri (JPN) Sarawak tidak akan menggantung perkhidmatan guru disiplin Sekolah Menengah (SM) Teknik Sejingkat yang didakwa menampar dan menumbuk pelajar sekolah berkenaan sebaliknya dia akan dipanggil untuk sesi khas kaunseling.
Pengarahnya, Dr Julaihi Bujang, berkata setiap sekolah sudah dibekalkan dengan manual prosedur berkaitan pelajar bermasalah dengan guru sama sekali tidak dibenarkan memukul pelajar walaupun mereka bersalah.
Katanya, pihak tatatertib JPN sudah melihat laporan siasatan yang dilakukan pegawai Bahagian Teknik dan Hal Ehwal Murid dengan guru berkenaan akan dipanggil bagi menghadiri sesi kaunseling yang dikendalikan kaunselor khas.

"Saya difahamkan keluarga pela"Saya difahamkan keluarga pelajar berkenaan sudah menarik balik laporan polis yang dibuat mereka Jumaat lalu dan bersedia membenarkan anak mereka meneruskan pelajaran di sekolah berkenaan.
"Guru berkenaan dibenarkan untuk meneruskan tugasnya namun dia perlu dipanggil bagi sesi kaunseling terutama dari aspek mengawal emosi," katanya ketika dihubungi di sini, semalam.
Dalam kejadian Selasa minggu lalu, Mohd Ifazudin Sam, 17, mendakwa dipanggil ke bilik guru oleh guru disiplin yang menerima laporan dia mencuri pen drive dan wang RM40 milik rakan sekelasnya sebelum ditumbuk di kepala kerana enggan mengaku.

Ifazudin bagaimanapun dilepaskan pada hari itu namun dipanggil semula guru terbabit Khamis lalu bersama tiga lagi pelajar Tingkatan Lima sebelum ditampar dan ditumbuk sekali lagi sebelum keluarganya membuat laporan polis Jumaat lalu.
Dr Julaihi berkata, pihaknya menganggap kes ini sudah selesai selain berharap keluarga pelajar dan guru disiplin berusia 28 tahun itu dapat bertemu serta bermaaf-maafan.
"Jangan dipanjangkan cerita ini lagi, sekiranya dia bersalah sekalipun masa depannya yang bakal menduduki peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia hujung tahun ini lebih penting," katanya.
Sementara itu, jurucakap polis yang dihubungi bagaimanapun memaklumkan belum menerima permohonan menarik balik laporan itu selain keluarga pelajar itu perlu membuat permohonan bertulis kepada PendakwSementara itu, jurucakap polis yang dihubungi bagaimanapun memaklumkan belum menerima permohonan menarik balik laporan itu selain keluarga pelajar itu perlu membuat permohonan bertulis kepada Pendakwaraya Negeri.
"Tunggu laporan kesihatan dari pihak Hospital Umum Sarawak (HUS) sebelum kita memutuskan untuk meneruskan siasatan atau tidak," katanya. lol!

kes terbaru pada selasa 15.04.2008 dalam berita harian.....sila komen x student SMTS?
Back to top Go down
View user profile
neo_lampoyang
| Contributor |
| Contributor |


Number of posts : 1555
Age : 33
Location : Putrajaya, Sarawak
Registration date : 2008-04-21

PostSubject: Re: guru SMTS didakwa tampar murid   Thu Apr 24, 2008 1:17 pm

mun cikgu ya rah smts kh.......emmmmm.........nsb nya sklh lain.....
Back to top Go down
View user profile
ckin04
| Special Member |
| Special Member |


Number of posts : 188
Age : 32
Location : kuching, sarawak
Registration date : 2008-04-23

PostSubject: Re: guru SMTS didakwa tampar murid   Thu Apr 24, 2008 1:32 pm

SMTS lah ya............ sekolah kita dolok marik.....ehhh...cikgu dah gaok kinek tok
Back to top Go down
View user profile
neo_lampoyang
| Contributor |
| Contributor |


Number of posts : 1555
Age : 33
Location : Putrajaya, Sarawak
Registration date : 2008-04-21

PostSubject: Re: guru SMTS didakwa tampar murid   Thu Apr 24, 2008 4:10 pm

aok....ngan mek org x dpt nya gaok....kmk org ada taiko lok....
Back to top Go down
View user profile
angel_crave
~*~ VIP Admin ~*~
~*~ VIP Admin ~*~


Number of posts : 632
Age : 33
Location : Kuching
Registration date : 2008-04-14

PostSubject: Re: guru SMTS didakwa tampar murid   Thu Apr 24, 2008 4:18 pm

cdak langsung x gaok dolok. tol x jip?? sbb mek org bdk baik. x nyusah cikgu...
Back to top Go down
View user profile
ckin04
| Special Member |
| Special Member |


Number of posts : 188
Age : 32
Location : kuching, sarawak
Registration date : 2008-04-23

PostSubject: Re: guru SMTS didakwa tampar murid   Thu Apr 24, 2008 4:37 pm

nya lah ya......ingat kitak org jak...kmk org pun budak baik. ada x dengar kes dlm news paper dolok. xda nak....baruk kinek tok jak ada
Back to top Go down
View user profile
Amy
[]_Administrator_[]
[]_Administrator_[]


Number of posts : 131
Age : 32
Location : || In His Arms ||
Registration date : 2008-04-12

PostSubject: Re: guru SMTS didakwa tampar murid   Thu Apr 24, 2008 6:38 pm

Sapa ndak kah cikgu ya?... Tp student nang banyak yang kurang ajar nektok.. sebat salah, dibiar jak salah.. Hmmm.. Mencabar jadi cikgu tok..

_________________
Ideas Are Useless Unless Used !
Back to top Go down
View user profile http://smts.darkbb.com
drajanz
~*~ VIP Admin ~*~
~*~ VIP Admin ~*~


Number of posts : 2704
Age : 33
Location : @ hOmE
Registration date : 2008-04-21

PostSubject: Re: guru SMTS didakwa tampar murid   Thu Apr 24, 2008 6:43 pm

mmg ckgu tok dah hilang kesabaran... besalah miak kinek tok... Smile
Back to top Go down
View user profile
Amy
[]_Administrator_[]
[]_Administrator_[]


Number of posts : 131
Age : 32
Location : || In His Arms ||
Registration date : 2008-04-12

PostSubject: Re: guru SMTS didakwa tampar murid   Thu Apr 24, 2008 6:50 pm

Aok eh... Nang nya dah hilang sabariah lah ya.. Tampar gik ok dr merogol.. Ops.. eejejeje...

_________________
Ideas Are Useless Unless Used !
Back to top Go down
View user profile http://smts.darkbb.com
drajanz
~*~ VIP Admin ~*~
~*~ VIP Admin ~*~


Number of posts : 2704
Age : 33
Location : @ hOmE
Registration date : 2008-04-21

PostSubject: Re: guru SMTS didakwa tampar murid   Thu Apr 24, 2008 9:29 pm

nemiak kinek tok nang teruk glak... dah lah gik sekolah.. ada yg dh jd pusher n mcm2 gik.. dahsyat..

_________________
http://www.kuasaforex.com/index.php?ref=drajanz
http://payloadz.com/go/jump?id=304792&merch_id=51267&aff_id=2651357
http://bux.to/?r=DrAjanz
Back to top Go down
View user profile
ckin04
| Special Member |
| Special Member |


Number of posts : 188
Age : 32
Location : kuching, sarawak
Registration date : 2008-04-23

PostSubject: Re: guru SMTS didakwa tampar murid   Fri Apr 25, 2008 8:28 am

bukan teruk....cuma nakal ajak...bila budak nakal bertemu yang nakal jadi lah terlalu nakal dan susah mauk d ajar.
Back to top Go down
View user profile
ezzo
| Contributor |
| Contributor |


Number of posts : 1283
Age : 33
Location : Ahn Ahn
Registration date : 2008-04-21

PostSubject: Re: guru SMTS didakwa tampar murid   Fri Apr 25, 2008 10:07 am

yalah...mun kenak ke kita masa cikgu gaok ya...terok nya kenak stunner...tapi masa kita ada juak cikgu gaok...aku masih singat si LOTAI!! anok cikgu ade dari belakang...hahahah...as ko cita lok...hahahahh
Back to top Go down
View user profile
drajanz
~*~ VIP Admin ~*~
~*~ VIP Admin ~*~


Number of posts : 2704
Age : 33
Location : @ hOmE
Registration date : 2008-04-21

PostSubject: Re: guru SMTS didakwa tampar murid   Fri Apr 25, 2008 11:03 am

mesti ngereco lotai ariya....

_________________
http://www.kuasaforex.com/index.php?ref=drajanz
http://payloadz.com/go/jump?id=304792&merch_id=51267&aff_id=2651357
http://bux.to/?r=DrAjanz
Back to top Go down
View user profile
ezzo
| Contributor |
| Contributor |


Number of posts : 1283
Age : 33
Location : Ahn Ahn
Registration date : 2008-04-21

PostSubject: Re: guru SMTS didakwa tampar murid   Fri Apr 25, 2008 11:12 am

hahaha...tapi cikgu ade sik berani mok polah papa...just ngerepak jak...
Back to top Go down
View user profile
neo_lampoyang
| Contributor |
| Contributor |


Number of posts : 1555
Age : 33
Location : Putrajaya, Sarawak
Registration date : 2008-04-21

PostSubject: Re: guru SMTS didakwa tampar murid   Fri Apr 25, 2008 11:37 am

ney brani ngan lotai ya....kelak nya pdh 'aku dh lmk sbr dh'...cikgu ade pdh 'soli lo sloli lo'.....hehe.....
Back to top Go down
View user profile
ezzo
| Contributor |
| Contributor |


Number of posts : 1283
Age : 33
Location : Ahn Ahn
Registration date : 2008-04-21

PostSubject: Re: guru SMTS didakwa tampar murid   Fri Apr 25, 2008 11:41 am

kakya di empas nya pintu...hahahaha
Back to top Go down
View user profile
drajanz
~*~ VIP Admin ~*~
~*~ VIP Admin ~*~


Number of posts : 2704
Age : 33
Location : @ hOmE
Registration date : 2008-04-21

PostSubject: Re: guru SMTS didakwa tampar murid   Fri Apr 25, 2008 12:59 pm

mun ade mlwn nya rsku mmg rami cdak tailo2 ngaro rah sekolah...

_________________
http://www.kuasaforex.com/index.php?ref=drajanz
http://payloadz.com/go/jump?id=304792&merch_id=51267&aff_id=2651357
http://bux.to/?r=DrAjanz
Back to top Go down
View user profile
neo_lampoyang
| Contributor |
| Contributor |


Number of posts : 1555
Age : 33
Location : Putrajaya, Sarawak
Registration date : 2008-04-21

PostSubject: Re: guru SMTS didakwa tampar murid   Fri Apr 25, 2008 1:04 pm

tp kta dolok majoriti nya hormat ngan cikgu....ada pun x hormat dlm 2 3 org cmya jak....u know i know lh....berolah berolah juak.....tp ngan cikgu kta hormat....betol x kwn2......mun sapa pdh slh x berik duit....hehe.....
Back to top Go down
View user profile
ckin04
| Special Member |
| Special Member |


Number of posts : 188
Age : 32
Location : kuching, sarawak
Registration date : 2008-04-23

PostSubject: Re: guru SMTS didakwa tampar murid   Fri Apr 25, 2008 2:20 pm

betol ya kawan-kawan....kadang2 ajib bijak juak...kepada sesiapa yang terasa dengan lontaran kata-kata itu....balik lah ke pangkalan jalan...ingat jalan umah dirik pun.
Back to top Go down
View user profile
drajanz
~*~ VIP Admin ~*~
~*~ VIP Admin ~*~


Number of posts : 2704
Age : 33
Location : @ hOmE
Registration date : 2008-04-21

PostSubject: Re: guru SMTS didakwa tampar murid   Fri Apr 25, 2008 4:43 pm

kmk sesat.. tlg tunjukan jln lok... hehhe

_________________
http://www.kuasaforex.com/index.php?ref=drajanz
http://payloadz.com/go/jump?id=304792&merch_id=51267&aff_id=2651357
http://bux.to/?r=DrAjanz
Back to top Go down
View user profile
ezzo
| Contributor |
| Contributor |


Number of posts : 1283
Age : 33
Location : Ahn Ahn
Registration date : 2008-04-21

PostSubject: Re: guru SMTS didakwa tampar murid   Fri Apr 25, 2008 6:08 pm

ko nang sesat ajak...tapi nang menar lah....dolok pernah aku pegi sejingkat...aku ada competition teather time ya...lalu la dak cikgu nok lamak ya madah ngan cikgu2 nok baru...first batch paling best....jib..aku dah muji tek...bila ko cia aku tekk..
Back to top Go down
View user profile
drajanz
~*~ VIP Admin ~*~
~*~ VIP Admin ~*~


Number of posts : 2704
Age : 33
Location : @ hOmE
Registration date : 2008-04-21

PostSubject: Re: guru SMTS didakwa tampar murid   Fri Apr 25, 2008 6:13 pm

mcm ni nak register ajip dlm genius book record owh..

_________________
http://www.kuasaforex.com/index.php?ref=drajanz
http://payloadz.com/go/jump?id=304792&merch_id=51267&aff_id=2651357
http://bux.to/?r=DrAjanz
Back to top Go down
View user profile
ezzo
| Contributor |
| Contributor |


Number of posts : 1283
Age : 33
Location : Ahn Ahn
Registration date : 2008-04-21

PostSubject: Re: guru SMTS didakwa tampar murid   Fri Apr 25, 2008 6:54 pm

aku pun sik tauk juak...kelak aku mbak tok dalam mesyuarat raja2...
Back to top Go down
View user profile
drajanz
~*~ VIP Admin ~*~
~*~ VIP Admin ~*~


Number of posts : 2704
Age : 33
Location : @ hOmE
Registration date : 2008-04-21

PostSubject: Re: guru SMTS didakwa tampar murid   Fri Apr 25, 2008 7:06 pm

xboh ko lupak dy.. tok perkara plg penting...

_________________
http://www.kuasaforex.com/index.php?ref=drajanz
http://payloadz.com/go/jump?id=304792&merch_id=51267&aff_id=2651357
http://bux.to/?r=DrAjanz
Back to top Go down
View user profile
ezzo
| Contributor |
| Contributor |


Number of posts : 1283
Age : 33
Location : Ahn Ahn
Registration date : 2008-04-21

PostSubject: Re: guru SMTS didakwa tampar murid   Fri Apr 25, 2008 7:50 pm

ok..lak ku bentang...tok demi keselamatan negara tok...
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: guru SMTS didakwa tampar murid   Today at 1:43 pm

Back to top Go down
 
guru SMTS didakwa tampar murid
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 7Go to page : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Sekolah Menengah Teknik Sejingkat :: SayzWhat? :: Gossip!-
Jump to: