Sekolah Menengah Teknik Sejingkat

Sekolah Menengah Teknik Sejingkat
 
HomePortalGalleryRegisterLog in

Share | 
 

 peglipur lara moden

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
invincible_hero
| Special Member |
| Special Member |


Number of posts : 321
Age : 31
Location : 7th sky
Registration date : 2008-09-04

PostSubject: peglipur lara moden   Fri Sep 05, 2008 3:45 pm

KONFLIK SUAMI DAN ISTERI
Rumahtangga Minah dan Wahid selalu mengalami krisis. Tidak kira siang atau malam, mereka akan bertengkar. Setiap pertengkaran pastinya menggangu jiran tetangga.
"Kalau aku mati, aku akan menjadi hantu dan mengorek tanah di depanku untuk keluar mencekik engkau," terdengar pekikan si Wahid. Jiran yang mendengar terkejut besar dengan ugutan si Wahid terhadap isterinya kerana diketahui Wahid mempunyai ilmu hitam yang sangat luar biasanya.
Beberapa hari berlalu. Wahid ditemui mati akibat mangsa langgar lari. Walaupun benci, tetapi sebagai isteri Minah tetap menguruskan pengebumian suaminya dengan baik. Seminggu selepas itu, jiran tetangga amat kehairanan melihat Minah yang langsung tidak merasa takut dengan ugutan suaminya dahulu.
"Engkau tidak takut dengan sumpah suami kau dulu?" tanya jirannya.
"Tidak!" jawab Minah.
"Biarkan saja dia mengorek tanah. Aku dah tanam dia mengadap kebawah!"
Back to top Go down
View user profile
invincible_hero
| Special Member |
| Special Member |


Number of posts : 321
Age : 31
Location : 7th sky
Registration date : 2008-09-04

PostSubject: Re: peglipur lara moden   Fri Sep 05, 2008 3:47 pm

PAK PANDIR KE KEBUN

Seperti biasa Pak Pandir hendak pergi memotong getah. Mak Andeh akan menyediakan peralatan Pak Pandir. Pak Pandir pun pergilah nak memotong getah.
"Hati-hati ya bang semasa tepi jalan besar tu nanti!" pesan Mak Andeh.
Pak Pandir akan berjalan kaki melalui sebuah jalanraya untuk sampai di kebun getahnya. Semasa Pak Pandir berjalan di tepi jalanraya besar tersebut, ada sebuah papan tanda yang baru dipasang betul-betul di depan kebunnya. Selepas dia membaca papan tanda tersebut, dia pun pulang hampa.
Mak Andeh heran Pak Pandir pulang semula ke rumah lalu bertanya, "Kenapa Bang?"
Pak Pandir pun menjawab, "Sejak bila la kerajaan tak bagi kita memotong getah. Diletaknya papan tanda besar di tepi jalan depan kebun kita tu papan tanda 'DILARANG MEMOTONG'."
Back to top Go down
View user profile
invincible_hero
| Special Member |
| Special Member |


Number of posts : 321
Age : 31
Location : 7th sky
Registration date : 2008-09-04

PostSubject: Re: peglipur lara moden   Fri Sep 05, 2008 3:50 pm

DAGING YANG BOLEH TERBANG DAN BERENANG SAHAJA

Salim sering mengeluh sakit kepala dan dada. Doktor menganjurkan agar dia berhenti merokok dan minum minuman keras. Selain itu harus berhenti makan daging kambing, daging kesukaan Salim.
Doktor: "Jangan lupa daging kambing. Anda hanya boleh makan sayur-sayuran dan daging haiwan yang boleh berenang dan terbang"
Setelah tiga hari berlalu sang Doktor menalifon Salim mengingatkan Salim agar makan hanya daging yang boleh berenang dan terbang sahaja. Tiga bulan kemudian Doktor mengunjungi ke rumah Salim untuk melihat perkembangannya. Dia diberitahu oleh orang gajinya Salim ada di kolam renang.
Mendengar itu, Doktor merasa tenang kerana menyangka Salim bukan hanya mengikuti arahannya, tetapi juga mahu berolahraga untuk meningkatkan kesihatan tubuhnya. Doktor langsung bergegas menuju ke kolam renang di mana Salim berada. Namun apa yang dilihatnya di kolam renang? Salim berada di dalam air melatih kambing berenang!!!
Back to top Go down
View user profile
invincible_hero
| Special Member |
| Special Member |


Number of posts : 321
Age : 31
Location : 7th sky
Registration date : 2008-09-04

PostSubject: Re: peglipur lara moden   Fri Sep 05, 2008 3:55 pm

kantoi la plak...

Pada satu hari, si suami balik dari kerja dan mendapati si isteri tengah
bergaduh besar dengan maid indonesianya...maka si suami dengan hati yg suci ingin lah jadi org PBB jap, nak tolong damaikan suasana.. maka
bertanyalah si suami ngan suara yg lembut pada isterinya..

"Apa hal ni Yang....
kenapa bising2 ni".....jawap si isteri dgn nada marah..."ni hah!!!!! seluar
dalam i hilang, tentu si Tuti(nama ni rekaan semata2) yang curi seluar dalam Gucci i yg mahal yg i beli kat ********* Beijing tuhh!!! "

Disambut pulak oleh si suami ...." alahai Yang ni, takkan lah sebab hilang satu helai seluar dalam pun nak bising se kawasan perumahan. Dah, dah,nanti Abang belikan ganti yg lebih mahal dan seksi lagi..."

Berkata lagi si isteri... "Tapi bang, kalu sehelai i tak sakit hati sangat, ni yang hilang tu , 10 helai tau.... 10 helai !!!! (sambil tunjuk jari sepuluhnya)"

Maka terkejut beruklah si suami dengar berita ini, berpusing lah dia pada Tuti yg terkebil2 sejak tadi...dgn suara yg lebih lembut lagi ,si suami bertanya...."betul ke Tuti, kamu yang curi seluar dalam mak encik kamu ? Ingat....kamu mesti bercakap benar!!!"


Si Tuti dengan muka yang ketakutan dan suara terketar2 yg pekat dgn pelat indonesianya pun menjawaplah...."tapi...tapi...tapi... bapak kan tahu saya enggak pernah pakai seluar dalam!!!!! " si suami pula..." bluppppp.."
Back to top Go down
View user profile
invincible_hero
| Special Member |
| Special Member |


Number of posts : 321
Age : 31
Location : 7th sky
Registration date : 2008-09-04

PostSubject: Re: peglipur lara moden   Fri Sep 05, 2008 3:57 pm

Undur Kereta



Seorang ibu mahu mengundur kereta, seperti biasa dia cakap dengan
anaknya. Anak dia ini baru berumur 8 tahun. Dia cakap "Mak nak undur
kereta, kalau kena cakap ye!"
"Ok!" kata anak dia.
Si ibu pun undur keretanya.
"Lagi mak undur lagi" kata anak dia.
"Lagi lagi" kata anak dia.
Si ibu pun undur lagi, tiba-tiba "DAMM" kereta yg dia undur tu terlanggar
pokok kat belakang.
Anak dia pun menjerit" OK! Mak, dah kena!"
Back to top Go down
View user profile
invincible_hero
| Special Member |
| Special Member |


Number of posts : 321
Age : 31
Location : 7th sky
Registration date : 2008-09-04

PostSubject: Re: peglipur lara moden   Fri Sep 05, 2008 3:58 pm

Bakal Anak


4 orang bakal ayah sedang menunggu di bilik menunggu di Hospital sementara isteri masing-masing sedang berjuang untuk melahirkan anak.

Kemudian keluar nurse dan memberitahu kepada ayah pertama, "Tahniah, kamu sekarang telah menjadi ayah kepada kembar dua!"

"Mungkin satu kebetulan" kata ayah pertama. " Saya bekerja di Twin Star Enterprised"

Kemudian keluar pula nurse lain dan memberitahu kepada ayah kedua, "Tahniah! awak mendapat anak kembar tiga!"

"Wooow!, mungkin satu kebetulan" jawab ayah kedua."Saya kerja di 3M Corporation"

Keluar pulak nurse lain dan memberitahu ayah ke ketiga,"Congratulation! isteri you dapat kembar empat,"

"Alhamdulillah! Mungkin juga satu kebetulan". Saya kerja di Four Season Hotel!"

Pada masa ini ayah yang ke empat kelihatan amat tidak menentu dan gelisah.

Kesemua ayah-ayah yang menunggu pun bertanya, "kenapa risau sangat??"

Jawab ayah keempat,"Saya bekerja di Seven-eleven
Back to top Go down
View user profile
invincible_hero
| Special Member |
| Special Member |


Number of posts : 321
Age : 31
Location : 7th sky
Registration date : 2008-09-04

PostSubject: Re: peglipur lara moden   Fri Sep 05, 2008 4:05 pm

PELAWAK

Tiga lelaki, seorang ahli falsafah.. seorang pakar matematik dan seorang pelawak ditangkap atas kesalahan mengendap itik buat projek...
Lalu hakim berkata..
"kamu boleh menanyakan satu soalan kepada ku.. kalau aku dapat menjawab.. kamu akan ditahan di penjara.. tapi kalau aku tidak dapat menjawab... kamu akan dibebaskan..
Ahli Falsafah mula berkata..
"Saya mahukan Yang Arif membawa sebuah buku falsafah yang lengkap dari Socrates.. Jika Yang Arif berjaya membawanya.. saya rela dihukum...".
Lalu Hakim mengarahkan pekerjanya pergi mencari buku yang diperkatakan. . lalu buku itu di berikan kepada ahli falsafah untuk di sahkan...
"Ya benar sekali ini lah bukunya yang Arif..."
Lalu Ahli Falsafah dipenjarakan. ..
Kemudian giliran pakar matematik mengajukan pertanyaan.. .
"Cuba jawab 1253*254-45557+ (5454*25451) dalam masa 5 saat..".
Sambil menekan kalkulator dengan pantas.. Hakim memberikan jawapannya.. dan ternyata tepat..
Lalu Pakar Matematik pun dipenjarakan. .
Giliran terakhir pergi kepada pelawak..
"Berikan saya sebuah kerusi yang mempunyai 7 lubang ditempat duduknya!". kata si pelawak..
Apabila kerusi disediakan.. pelawak itu duduk dan tiba-tiba melepaskan kentut yang kuat..
Lalu dia berdiri dan bertanya kepada Hakim..
"Yang Ariff.. dari lubang mana kentut saya tadi keluar?"
Setelah membelek kerusi dan melihat lubang yang berada tepat dibawah punggung si pelawak tadi..
hakim berkata...
"Kentut mu keluar dari lobang yang ketiga dari sebelah kanan ini..".
"Salah!!!" Sebenarnya kentut saya dari lubang punggungku ini !!!".
Pelawak itu kemudian dibebaskan..
Back to top Go down
View user profile
invincible_hero
| Special Member |
| Special Member |


Number of posts : 321
Age : 31
Location : 7th sky
Registration date : 2008-09-04

PostSubject: Re: peglipur lara moden   Fri Sep 05, 2008 4:13 pm

Fikir Dahulu Sebelum Berkahwin Dengan Programmer

Sebelum anda memutuskan untuk berkahwin dengan seorang "programmer" anda perlu pikir dengan semasak-masaknya dulu sebelum anda menyesal dikemudian hari. Ini adalah contoh daripada seorang hamba allah yang mengadumengenai hubungan dia dan si suami, seorang programmer setiap hari.

Suami : (Setelah balik lewat dari pejabat) "Selamat malam
sayang, sekarang saya logged in."

Isteri : Abang ada beli tak barang yang saya pesan tadi?

Suami : Bad command or filename.

Isteri : Tapi kan ke saya dah call abang pagi tadi kat pejabat
suruh abang beli!

Suami : Errorneous syntax. Abort?

Isteri : Ish. Abang nih, takkan itu pon tak ingat? Haaa... .. Abang
kata tadi dalam telefon nak beli tv? Mana dia?

Suami : Variable not found...

Isteri : Abang nih memang tak bole harap la. Bak kad kredit
abang. Biar saya pergi belikan dan shopping barang dapur sekali.

Suami : Sharing Violation. Access denied...

Isteri : Abang ni tak sayang saya ke? Abang lebih sayang
komputer abang tu dari saya. Saya tak tahan la kalau macam ni
selalu.

Suami : Too many parameters...

Isteri : Saya menyesal pilih abang sebagai suami saya. Harapkan
muka je hensem.

Suami : Data type mismatch.

Isteri : Abang nih memang betul-betul tak berguna la.

Suami : It's by Default.

Isteri : Macamana pula dengan gaji abang?

Suami : File in use ... Try later.

Isteri : Kalau begitu, apa peranan saya disisi abang sebagai
isteri?

Suami : "Unknown Virus"
Back to top Go down
View user profile
invincible_hero
| Special Member |
| Special Member |


Number of posts : 321
Age : 31
Location : 7th sky
Registration date : 2008-09-04

PostSubject: Re: peglipur lara moden   Fri Sep 05, 2008 4:20 pm

KERETA ROSAK

Pada suatu malam yang hening dan sunyi di lebuhraya
utara selatan kelihatan sebuah kancil putih tersadai di sebelah lane
kerosakan. Ada orang tua yang berdiri disebelahnya,pemilik kancil tu
sedang berjalan kehulu kehilir cuba menahan kereta supaya membantu.tidak
ada sebuah kereta pun berhenti.tiba-tiba datangla sebuah kereta evo
7 berhenti di sebelah kancil tadi.

"Ada apa nie pakcik,kereta rosak ke?"tanya pemuda
berusia dalam lingkungan 20an."a'ha rosak "jawap pakcik tu simple
aje....

"Ok,cam nie,saya ada tali nanti saya ikat kat kereta
saya dan saya tarik kereta pakcik sampai tol"mamat nie bagi idea.

"worrait gak tu...", tapi....nanti kalau pakcik rasa awak bawak laju
pakcik akan hon dan bagi high beam"

"Ok pakcik"..mamat nie pun ikatlah tali kat kereta
kancil didepan dan hujungnya diikat dibelakang bumper evonye.
dia pun jalanla..dengan slow dan berhati-hati. Dalam lima
kilometer mamat nie laju le sikit,apalagi pakcik tu pun hon dan bagi
high beam la kat mamat tu.Mamat tu pun slowkan balik..

Tiba-tiba ada sebuah ferrari datang dari belakang dan
press minyak kat mamat evo7.apa lagi,jiwa muda patang dicabar,
dia pun tekan la minyak rapat nak kejar ferrari nie...lupa la pulak dia
dengan kancil org tua yg diikat kat belakang kereta dia.

Orang tua tu punya la hangin satu badan,dia pun hon dan bagi hi beam
bagai nak rak.Mamat evo7 tu dah tak sedar dah angin punya pasal.
Kebetulan pilak polis ada buat speed trap kat
bawah jambatan.

Vrooommm......bedesup peginye... ini dah lebih speed limit nie...kate polis nie..cecah
250kmj memasing nie... Dia pun contact la kengkawan dia kat depan supaya saman
kereta-kereta yg laju nie...

"Over..over,ada tiga buah kenderaan memandu melebihi had laju,sebuah
ferrari,sebuah evo7 dan sebuah lagi kalau aku cakap korang mesti tak
percaye punye.........sebuah kancil putih tengah cucuk angin evo7 tu
dan bagi hon dan hi beam nak potong!!!'
Back to top Go down
View user profile
invincible_hero
| Special Member |
| Special Member |


Number of posts : 321
Age : 31
Location : 7th sky
Registration date : 2008-09-04

PostSubject: Re: peglipur lara moden   Fri Sep 05, 2008 4:30 pm

Bahagiakah perkahwinan hanya kerana cinta??? Barangkali kisah ini boleh menjadi renungan bagi kita,
terutamanya yang ingin berumah tangga :
Alkisah, seorang pemuda miskin bernama Jamil, berasal dari Benut, Pontian. Keluarganya hanyalah keluarga sederhana, Tidaklah disebut miskin. Ayahnya sehari-hari bekerja sebagai
tukang jahit di kampungnya. Karena kegigihannya, Jamil berjaya
melanjutkan pelajaran hingga ke UTM walaupun dengan perbelanjaan seadanya.
Semasa semester 3 di kampus, Jamil jatuh hati pada seorang
gadis bernama Ayu Sofea, juga sama-sama kuliah di fakulti yang sama. Ayu
adalah putri seorang tokoh korporat ternama di daerah Johor Bahru
dan juga keturunan diraja. Walaupun secara ekonomi, mereka jauh
berbeza,namun itu tidak menghalang keduanya untuk saling mencintai.
Ayah Ayu yang mengetahui putrinya begitu mencintai pemuda dari
keturunan biasa, tak mampu mencegah gelora cinta putrinya. Maka
setelah keduanya lulus, pernikahan keduanyapun diselenggarakan dengan
meriah. Pesta besar-besaran diadakan untuk mengiringi pernikahan. Ayah
Jamil yang tak punya banyak harta, hanya dapat memberikan bantuan sumbangan pakaian, langsir,sarung bantal, yang semuanya dibuat dan dijahit sendiri khas untuk pernikahan anaknya. Bahagiakah Ayu bersanding dengan Jamil ?
Ternyata kebahagiaan mereka tidak berlangsung lama. Tibalah
saatnya malam pengantin tiba. Mereka berduapun memasuki peraduan
dengan bahagia. Namun,ketika Jamil membuka pakaiannya dan tinggal hanya memakai seluar dalam, berteriaklah Ayu dengan kuat, sebelum akhirnya pengsan tak sedarkan diri. Jamil masih dalam kebingungan dan tidak tahu kenapa isterinya histeria dan pengsan.
Dilihatnya seluar dalam yang dipakai. Aduh... Jamil lupa yang seluar dalam itu dijahit oleh ayahnya, dibuat
dari kain bekas bungkus tepung gandum. Di tengah seluar dalam itu masih
terpampang jelas tulisan,"BERAT BERSIH 25 KG".
Sudah tentulah Ayu terus pengsan melihatnya. Ayu tidak dapat membayangkan seberapa besar isinya dengan berat sebegitu
Back to top Go down
View user profile
invincible_hero
| Special Member |
| Special Member |


Number of posts : 321
Age : 31
Location : 7th sky
Registration date : 2008-09-04

PostSubject: Re: peglipur lara moden   Mon Sep 29, 2008 2:50 pm

SELAMAT HARI RAYA SEMUA..............
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: peglipur lara moden   Today at 1:46 pm

Back to top Go down
 
peglipur lara moden
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» A Treo of Sisters

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Sekolah Menengah Teknik Sejingkat :: SayzWhat? :: Jokes-
Jump to: